Strona główna » Nowy rozkład jazdy Deutsche Bahn 2025 zmienia podróże w Hesji – szybsze trasy i cięcia

Nowy rozkład jazdy Deutsche Bahn 2025 zmienia podróże w Hesji – szybsze trasy i cięcia

by Julia
Deutsche Bahn wprowadza od grudnia 2025 nowy rozkład jazdy z szybszymi trasami ICE przez Frankfurt, połączeniami do Paryża i Brukseli oraz ograniczeniami na liniach lokalnych.

Od 14 grudnia 2025 roku Deutsche Bahn wprowadzi nowy rozkład jazdy, który przyspieszy podróże w Hesji i środkowych Niemczech. Nowy plan obejmuje szybsze trasy ICE przez Frankfurt, gęstsze połączenia z Hamburgiem i Paryżem oraz ograniczenia na mniej uczęszczanych liniach. Celem zmian jest poprawa efektywności, punktualności i komfortu, a także przygotowanie sieci kolejowej do dużych prac remontowych w 2026 roku. Sprzedaż biletów na nowy rozkład rozpoczęła się 15 października — o tym pisze portal Auraposter.pl, powołując się na niemiecki serwis G.Business.

Gęstszy ruch ICE na głównych trasach Frankfurtu

Nowe połączenia ICE między Hamburgiem–Kassel oraz Kassel–Frankfurt–Mannheim będą kursować co 30 minut, co odpowiada rosnącemu popytowi na podróże. Linia Hamburg–Frankfurt otrzyma gęstszy rozkład, zwłaszcza w godzinach porannych i wieczornych. Aby to osiągnąć, Deutsche Bahn zmniejszy liczbę postojów w Fuldzie i Hanau, koncentrując ruch tam, gdzie pasażerów jest najwięcej.

Cięcia w Friedbergu, ale nowe ekspresy dla Frankfurtu

W Friedbergu liczba postojów zostanie ograniczona — od grudnia tylko dwa pociągi ICE dziennie będą się tam zatrzymywać. Władze lokalne krytykują decyzję, twierdząc, że pogorszy dostęp do regionu. Tymczasem Frankfurt zyska trzy dodatkowe pociągi ICE Sprinter na trasie do Hamburga. Niektóre z nich będą kursować aż do Flensburga, a latem nawet do duńskiego Padborga, co poprawi połączenia północy Niemiec z regionem Renu i Menu.

Silniejsze połączenia międzynarodowe Frankfurtu

Rola Frankfurtu jako europejskiego węzła komunikacyjnego w 2025 roku znacznie wzrośnie. Trasa Frankfurt–Bruksela, wcześniej sezonowa, stanie się całoroczna, oferując wieczorne połączenie do Belgii. Połączenie ICE Frankfurt–Paryż również zostanie zmienione — pociągi będą odjeżdżać z głównego dworca, a podróż skróci się o około 20 minut.

Zawieszenie Railjet i prace budowlane w 2026

Nie wszystkie zmiany są pozytywne. Połączenie Railjet między Frankfurtem, Darmstadt, Stuttgartem i Innsbruckiem zostanie zawieszone w 2026 roku z powodu remontów i braków taboru. Deutsche Bahn potwierdziło także pięć dużych projektów budowlanych na 2026 rok, w tym modernizację linii Troisdorf–Wiesbaden, co może powodować czasowe utrudnienia, ale w dłuższej perspektywie poprawi stabilność i punktualność.

Kluczowe zmiany w rozkładzie jazdy Deutsche Bahn 2025

TrasaZakres zmianyEfekt dla pasażerów
Hamburg – Kassel / Kassel – Frankfurt – MannheimWprowadzenie kursów ICE co 30 minutKrótszy czas oczekiwania i lepsza dostępność
Hamburg – FrankfurtGęstszy rozkład, ograniczenie postojów w Fuldzie i HanauSzybszy przejazd między północą a Hesją
FriedbergTylko dwa postoje ICE dziennieOgraniczony dostęp do połączeń dalekobieżnych
Frankfurt – HamburgTrzy dodatkowe pociągi ICE Sprinter dziennie (przez Hanower)Szybsze połączenie z północnymi Niemcami
Frankfurt – BerlinTrzy dodatkowe pociągi Sprinter co cztery godzinyWiększa częstotliwość i krótszy czas podróży
Frankfurt – BrukselaNowe, całoroczne połączenie wieczorneLepsze powiązanie z Unią Europejską
Frankfurt – ParyżOdjazdy z głównego dworca, podróż krótsza o 20 minutPoprawione połączenie z Francją i Szwajcarią
Railjet Frankfurt – InnsbruckZawieszenie połączenia w 2026 rokuTymczasowa przerwa w kursowaniu
Troisdorf – WiesbadenDuża modernizacja infrastrukturyMniej opóźnień i większa stabilność w przyszłości

Szybsza, gęstsza, ale nierówna sieć połączeń

Nowy rozkład jazdy Deutsche Bahn skupia się na szybkości, niezawodności i połączeniach międzynarodowych. Hesja, a zwłaszcza Frankfurt, zyskają silniejsze relacje dalekobieżne, choć mniejsze miasta stracą część bezpośrednich usług. Pomimo utrudnień związanych z modernizacjami, plan na 2025 rok stanowi krok w kierunku nowoczesnej, wysokoczęstotliwościowej sieci kolejowej w sercu Niemiec. Wcześniej pisaliśmy również o tym, że TP-Link wprowadził na rynek routery Wi-Fi 7 TL-7DR7270 i TL-7DR7290.

Podobne publikacje